Årets kampagner 2018

Med jævne mellemrum bliver der sat fokus på forskellige emner for :

- at oplyse om kræft,

- for at forebygge kræft

- og for at støtte den kræftramte og de pårørende.

Tidligere kampagner har f.eks været Solkampagnen og Hold øje mand.

For øjeblikket er indsatsen rettet mod "De syv tegn", "Cool unden røg" og "Fuld af liv". 

De 7 tegn

Jo tidligere kræft opdages, jo bedre - det øger chancen for at blive rask.

Læs mere om de syv tegn på vores hjemmeside under De 7 tegn

På Kræftens Bekæmpelses hjemmeside www.de7tegn.dk kan du finde yderligere information om kampagnen og se kampagnefilmene, som også har været vist på TV.

www.cancer.dk kan du finde en oversigt over alle kræftformer og læse mere om dem.

Cool uden røg

Cool Uden Røg er et opgør med rygning som cool. Det handler om personen – ikke cigaretten. Lad dig ikke inspirere af andres rygning – bliv i stedet inspireret af menneskers mål, kampe og personlighed.

Se hvilke aktiviteter der arbejdes med under kampagnen Cool uden røg.

På Kræftens Bekæmpelse kan du på siden www.cancer.dk/forebyg/bliv-roegfri/ finde flere relevante oplysninger, der støtter op om kampagnen.

Fuld af liv

Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden har i 2014 iværksat den femårige kampagne, Fuld af liv, der retter sig mod danske unge. Kampagnen skal bidrage til at udsætte alkoholdebuten, reducere alkoholindtaget og skabe en sundere alkoholkultur blandt unge i Danmark.

Se hvilke aktiviteter der arbejdes med under kampagnen Fuld af liv.

På Kræftens Bekæmpelse kan du på siden www.cancer.dk/forebyg/drik-mindre-alkohol/ finde flere relevante oplysninger, der støtter op om kampagnen.